Optimizacija

Optimizacija za pretraživače (SEO)

SEO je akronim za ,,search engine optimization" (Optimizaciju pretraživača) ili ,,search engine optimizer" (Optimizator pretraživača). Odluka o angažovanju SEO predstavlja veoma krupan korak kojim možete poboljšati svoj sajt i uštedeti vreme, ali istovremeno možete rizikovati da ugrozite svoj sajt i svoju reputaciju. Proverite da li ste ispitali moguće prednosti kao i štete koje neodgovorni SEO može naneti vašem sajtu. Korisne usluge vlasnicima veb sajtova, uključuju:

  • Pregled sadržaja ili strukture vašeg sajta
  • Tehničke savete u pogledu razvoja veb sajta: na primer, hosting, preusmeravanje, stranice o greškama, korišćenje JavaScript-a.
  • Razvoj sadržaja
  • Upravljanje kampanjama za razvoj poslovanja na mreži
  • Istraživanje ključnih reči.
  • Obuka za SEO.
  • Stručnost za pojedična tržišta i u regione.

Imajte na umu da uključivanje u Google stranicu sa rezultatima pretrage često podrazumeva plaćeno oglašavanje i besplatne organske rezultate pretraživanja, a često i plaćeno oglašavanje (označeno naslovom ,,Sponzorisane veze"). Oglašavanje na Google-u neće ni u kom pogledu uticati na prisustvo vašeg sajta u rezultatima pretrage.
Pre nego što započnete potragu za SEO-m, bilo bi dobro da postanete obrazovani potrošač, i upoznate se sa radom pretraživača. Preporučujemo da počnete odavde:

Ako razmišljate o tome da unajmite SEO-a, što pre to uradite to bolje. Najbolje vreme za unajmljivanje je kada razmišljate o preuređenju, ili planirate da pokrenete novi sajt. Na taj način ćete i vi i vaš SEO moći da obezbedite da dizajn vašeg sajta bude prilagođen pretraživaču projektovanjem od dna ka vrhu. Međutim, dobar SEO može pomoći i da se poboljša postijeći sajt.
Iako SEO-i mogu da daju klijentima dragocene savete, neki nemoralni među njima naneli su štetu tom zvanju svojim preterano agresivnim marketinškim naporima i svojim pokušajima da manipulišu rezultatima pretraživača na nepošten način. Praksa koja krši smernice može negativno uticati na prisustvo vašeg sajta na Google-u, ili čak i na uklanjanje vašeg sajta iz g indeksa. Evo nekoliko tema za razmišljanje:

Pazite se SEO firmi i veb savetnika ili agencija koji vam šalju e-poštu iz vedra neba.
Zapanjujuće je da i google dobija ovakvu e-poštu:
"Dragi google.com,
Posetio/la sam vaš veb sajt i primetio/la da niste na listi većine najvažnijih pretraživača i direktorijuma..."
Sa istim oprezom postupajte i sa netraženom e-poštom o pretraživačima i sa ponudama tipa ,,smršajte dok spavate"; pilulama za mršavljenje ili ponudama za prebacivanje fondova od svrgnutih diktatora.

Niko ne može da vam garantuje prvo mesto na Google-u.
Pazite se SEO-a koji tvrde da garantuju visoko rangiranje, pominju ,,bliske odnose" sa Google-om, i reklamiraju ,,,,prioritetno slanje" Google-u. Ne postoji prioritetno slanju Google-u. U stvari, jedini način da se sajt pošalje na Google direktno je kroz Google Dodaj URL stranicu, ili slanjem Sitemap i to možete učiniti sami potpuno besplatno.

Budite pažljivi ako je kompanija tajanstvena ili neće da objasni šta im je namera .
Tražite objašnjenje ako nešto nije jasno. Ako SEO kreira obmanjujući sadržaj u vaše ime, kao što su strane za preusmeravanje i suvišni domeni, vaš sajt bi mogao biti zauvek uklonjen sa Google indeksa. Konačno, vi ste odgovorni za dela bilo koje firme koju angažujete, pa je najbolje da znate precizno kako to oni nameravaju da vam pomognu.

Ne bi nikad trebalo da dodajete vezu do nekog SEO-a.
Izbegavajte SEO-e koji propovedaju o snazi veza ,,besplatnih za sve", šemama popularnosti veza ili slanju vašeg sajta na hiljade pretraživača. To su obično beskorisni postupci koji ne utiču na vaše rangiranje u rezultatima najvećih pretraživača - bar ne na način za koji smatrate da je pozitivan.

Birajte mudro.
Dok razmišljate da li da se povežete sa nekim SEO-om, možda ne bi bilo loše da malo istražite oblast. Google je, naravno, jedan od načina da to učinite. Budite oprezni.

Uverite se gde novac odlazi.
Iako Google nikada ne prodaje rangiranje u svojim rezultatima pretrage, postoji nekoliko drugih pretraživača koji kombinuju rezultate plaćanja po kliku i plaćanja za određeni broj prikaza sa svojim regularnim rezultatima veb pretrage. Neki SEO-i će vam obećati da će vam obezbediti visoko rangiranje u pretraživačima, a staviti vas u deo za oglašavanje a ne u rezultate pretrage. Neki SEO-i će čak promeniti svoje licitacione cene u realnom vremenu da bi stvorili iluziju da oni ,,kontrolišu" pretraživače i da se mogu postaviti gde god hoće. Takve prevare ne utiču na Google jer je Google oglašavanje jasno označeno i odvojeno od rezultata pretrage.

Koje su najčešće obmane sa kojima vlasnik veb sajta može da se susretne?
Jedna od čestih prevara je stvaranje ,,skrivenih domena" koji usmeravaju korisnike ka sajtu koristeći obmanjujuća preusmeravanja. Ti skriveni domeni često su u vlasništvu SEO-a koji tvrdi da radi u ime klijenta. Međutim, ako se vaši odnosi pokvare, SEO će usmeriti domen na ka drugom sajtu, ili čak i ka konkurentskom domenu. U tom slučaju, klijent je platio razvijanje konkurentskog sajta koji je u potpunosti u vlasništvu SEO-a.
Druga nezakonita praksa jeste stavljanje ulaznih strana pretrpanih ključnim rečima negde na klijentov sajt. SEO vas ubedi da će to stranicu učiniti relevantnijom za većinu upita. To je potpuno netačno jer su pojedinačne stranice retko relevantne za veliku većinu ključnih reči. A još je lukavije je to što ove ulazne strane često još i sadrže skrivene veze ka ostalim klijentima tog SEO-a. Takve ulazne strane odvlače popularnost veza sajta, i usmeravaju ga ka SEO-u i njegovim/njenim drugim klijentima, i mogu uključivati sajtove sa neukusnim ili nezakonitim sadržajem.

Od čega se još treba čuvati?
Ima nekoliko znakova upozorenja kada imate posla sa neprofesionalnim SEO-m. Lista nije baš najrazumljivija, pa ako imalo sumnjate, treba da verujete svojim instinktima. U svakom slučaju, slobodno odustanite ako SEO:
o    poseduje skrivene domene
o    stavlja veze ka svojim drugim klijentima na ulazne strane
o    vam ponudi na prodaju ključne reči u adresnom prostoru pretraživača
o    ne razlikuje stvarne rezultate pretrage od oglasa koji se pojavljuju na stranicama sa rezultatima pretrage
o    garantuje rangiranje, ali samo preko nerazumljivih, dugih izraza sa ključnim rečima, koje biste ionako dobili
o    radi sa višestrukim pseudonimima ili falsifikovanim informacijama u imenicima domena
o    dobija saobraćaj od lažnih pretraživača, programa za neautorizovano praćenje korisnika, ili parazitskog softvera
o    domeni su mu uklanjani iz Google indeksa ili sam/a nije na Google listi .